środa, 2 stycznia 2013

Alfa Romeo 145 / 146 – 5-osobowy samochód osobowy produkowany przez koncern Fiat w latach 1994-2001. Modele rozróżnia ilość drzwi (145 – trzydrzwiowy, 146 – pięciodrzwiowy). Auto jest następcą przestarzałego jak na tamte lata modelu 33. Samochód charakteryzuje się lekko agresywnym wyglądem i twardym zawieszeniem. Jednocześnie wnętrze jest przestronne i zapewnia wygodną podróż czterem pasażerom. Połączenie walorów użytkowych ze sportowymi jest cechą charakterystyczną producenta. Nadwozie obu modeli charakteryzuje się strzelistym przodem i lekko wznoszącą się linią boczną. Tył 145 zakończony jest delikatnym ścięciem. W przeciwieństwie do wielu trójdrzwiowych samochodów, tylne oszklenie boczne sięga aż za uchylną szybę. Tył 146 charakteryzuje masywny zderzak i wysoko zakończona klapa bagażnika połączona z płynnie schodzącą szybą tylną. Przód maski ozdobiony jest typowym dla tej marki trójkątnym logotypem wpasowanym w kratę chłodzenia silnika. W przeciwieństwie do modelu 33, nie wprowadzono wersji z nadwoziem typu kombi. W 1997 roku zmodernizowano wnętrze samochodu – zmieniono kształt i kolorystykę deski rozdzielczej. Okazją ku temu była zmiana palety silnikowej. Zaprzestano produkcji bokserów i wprowadzono tzw. TS-y. W 1999 roku samochód poddano delikatnemu faceliftingowi nadwozia – zmieniono zderzaki i wlot powietrza do chłodnicy. Projektantem samochodów był Walter de'Silva Początkowo wykorzystano silniki z modelu 33. Były to trzy silniki typu bokser i jeden diesel. W późniejszym czasie unowocześniono je i wprowadzono model 1.7 16V. Silniki bokser posiadały sportowy charakter dzięki krótkiemu skokowi i sporemu stosunkowi szerokości do długości tłoka. Do tego moce, które osiągały przy swoich pojemnościach były stosunkowo duże w porównaniu do innych silników z tamtych lat. W 1997 roku całkowicie wycofano boksery, zastępując je oszczędniejszymi i mniej kłopotliwymi silnikami typu Twin spark z dwiema świecami zapłonowymi na cylinder. Wycofanie starych silników wzbudziło sprzeciw wielu fanów Alfy Romeo ze względu na ich sportowy charakter a nawet miano kultu. Bezpieczeństwo Samochody dostępne były z opcjonalnymi poduszkami powietrznymi oraz systemem ABS. Żadna z organizacji testujących samochody pod kątem bezpieczeństwa (testy zderzeniowe) nie posiada na swoich stronach internetowych danych na temat tych modeli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz